تعداد بازدید: 75
زبان : فارسی

سازمان داستان‌مند در پتروشیمی شیراز

کارگاه دو روزه سازمان داستان‌مند در پتروشیمی شیراز

تاریخ درج خبر : 1403/7/17
منبع : درون سازمانی

کارگاه دو روزه سازمان داستان‌مند با موضوع "خانواده شاد و سالم" در مرکز آموزش شرکت پتروشیمی شیراز برگزار شد. در این کارگاه، جمعی از مهندسان، کارشناسان و همکاران متخصص شاغل در بخش‌های مختلف شرکت پتروشیمی شرکت داشتند.

به گزارش روابط عمومی انتشارات یک صفحه‌ای، کارگاه دو روزه سازمان داستان‌مند با موضوع "خانواده شاد و سالم" در مرکز آموزش شرکت پتروشیمی شیراز برگزار شد. در این کارگاه، جمعی از مهندسان، کارشناسان و همکاران متخصص شاغل در بخش‌های مختلف شرکت پتروشیمی شرکت داشتند. شرکت‌کنندگان با سرفصل‌های این دوره که شامل "زندگی شاد = زندگی داستان‌مند"، تعریف شادی، تعریف خانواده، تعریف سلامتی، تکنیک‌های داستانی برای شاد زیستن و روش‌های بهره‌گیری از دلایل ساده برای شادی و نشاط و تکنیک‌های داستانی برای ارتقاء نشاط و امید در خانواده بود، آشنا شدند.

 نگاهی به محتوا و روش‌های کارگاه

مهدی میرعظیمی، نویسنده و مدرس این دوره، با بیان تکنیک‌های داستانی برای تغییر زاویه دید نسبت به موضوعات عادی گفت: «افرادی که می‌توانند وقایع زندگی را به عنوان اتفاقات داستانی تصور کنند، خود را به عنوان نویسنده داستان مسئول بهبود سیر داستان می‌یابند. این رویکرد روحیه مسئولیت‌پذیری و رفتار مسئولانه را در فرد ارتقاء می‌دهد.» او در ادامه به تفاوت‌های ادبیات نسل‌های مختلف اشاره کرد و بر لزوم درک و احترام به طرز تفکر فرزندان و همسر تأکید داشت. وی این درک متقابل را پیش‌نیاز یک زندگی شاد دانست.

دیدگاه‌های حاضران و تعامل با مدرس

حاضران نیز در طول کارگاه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و این تبادل نظرات، فضای کارگاه را بسیار جذاب و پویا کرد. برخی شرکت‌کنندگان به تلاش‌های خود برای تغییر و تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود اشاره کردند. آن‌ها بیان داشتند که اگر داستان زندگی خود را بشناسیم، می‌توانیم امید را در دل خود بکاریم و به شخصی مفید برای خود، خانواده و جامعه تبدیل شویم و نقش خود را در زندگی داستان‌مند به بهترین شکل ایفا کنیم.

برگزاری کارگاه در چهار بخش و موفقیت آن

این کارگاه در چهار بخش دو ساعته و در دو روز در مرکز آموزش شرکت پتروشیمی شیراز برگزار شد. این دوره، بیست و چهارمین کارگاه از مجموعه کارگاه‌های سازمان داستان‌مند در پتروشیمی شیراز بود. پیش از این نیز کارگاه‌های مشابهی برای کارکنان، همسران و فرزندان آن‌ها به‌صورت جداگانه و در مکان‌های مختلف برگزار شده بود. استقبال گسترده کارکنان و خانواده‌های آنان از این کارگاه‌ها نشان از اهمیت و تأثیر مثبت این دوره‌ها دارد.

حضور سرزده دکتر محمودیان در کارگاه

از حاشیه های جذاب این کارگاه حضور سرزدۀ دکتر محمودیان از استادان محبوب فن بیان و گوینده باسابقه در این کارگاه و معاشرت صمیمانه ایشان با مهندسان و حاضران در کارگاه بود که طرح موضوعاتی از جمله اهمیت زبان بدن، لحن سخن و باور به واژه‌ها با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

معرفی شرکت پتروشیمی شیراز

شرکت پتروشیمی شیراز به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، نقش کلیدی در تولید مواد اولیه پتروشیمی و فرآورده‌های شیمیایی دارد. این شرکت با تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان خود، سهم بزرگی در تأمین نیازهای صنایع داخلی و ارتقاء خودکفایی کشور ایفا می‌کند. تلاش‌های مداوم و مسئولانه کارکنان پتروشیمی شیراز نه تنها در توسعه اقتصادی کشور مؤثر است، بلکه با برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی نظیر کارگاه‌های سازمان داستان‌مند، در بهبود کیفیت زندگی کارکنان و خانواده‌های آن‌ها نیز تأثیر مثبت دارد.

کارگاه‌های سازمان داستان‌مند

کارگاه‌های سازمان داستان‌مند از مجموعه کارگاه‌های جامعه داستان‌مند هستند که رویکردی نوین برای بهبود فرایند پرورش و آموزش مهارت‌های زندگی و آداب اجتماعی ارائه می‌دهند. این مجموعه شامل کارگاه‌هایی نظیر مدرسه داستان‌مند و خانه داستان‌مند است که با هدف ایجاد فضایی سازنده برای یادگیری و تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی برگزار می‌شوند. هدف این کارگاه‌ها افزایش مسئولیت‌پذیری، درک متقابل و ایجاد زندگی‌ای شاد و با نشاط برای افراد و خانواده‌های آنان است.

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.