تعداد بازدید: 59
زبان : فارسی

هر شخصیت چه سفری را دوست دارد؟

هر شخصیت چه سفری را دوست دارد؟

تاریخ درج خبر : 1403/7/23
منبع : درون سازمانی

هر تیپ شخصیتی یا هر حال و هوایی چه نوع سفری را دوست دارد و می‌پسندد؟ این سوال محوری شانزدهمین کارگاه "داستان گردشگری" بود که با موضوع روانشناسی گردشگر در موسسه گردشگران سرو شیراز برگزار شد.

هر تیپ شخصیتی یا هر حال و هوایی چه نوع سفری را دوست دارد و می‌پسندد؟ این سوال محوری شانزدهمین کارگاه "داستان گردشگری" بود که با موضوع روانشناسی گردشگر در موسسه گردشگران سرو شیراز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی انتشارات یک صفحه‌ای، در این کارگاه، مهدی میرعظیمی به بررسی اصولی پرداخت که می‌تواند داستان هر گردشگر را جذاب‌تر کند. او به تفاوت دیدگاه‌های افراد نسبت به مقصدهای گردشگری اشاره کرد و توضیح داد که پیش از پیشنهاد دادن هر مقصد به یک گردشگر، باید از هدف و خواسته او از این سفر آگاه شویم.

میرعظیمی بیان کرد: «مطالعه تیپ شخصیتی و سلیقه‌های هر فرد و پرسش از تجربیات قبلی او، به ویژه تجربیات مطلوب و محبوب، می‌تواند به ما کمک کند تا مقصدی را متناسب با انتظارات او پیشنهاد دهیم.»

در ادامه این کارگاه، روند رو به رشد صنعت گردشگری و اهمیت آموزش تور لیدرها و راهنمایان گردشگری مطرح شد. آشنایی این افراد با مفهوم "داستان گردشگری" می‌تواند به تجربه بهتر گردشگران و توسعه پایدار این صنعت کمک کند. داستان‌ها، چه در طول سفر و چه پس از آن، تأثیرات مثبتی بر ذهنیت و رضایت گردشگران دارند.

میرعظیمی همچنین تأکید کرد: «آنچه افراد را به سمت یک فرد، رویداد یا مقصد جذب می‌کند، داستانی است که از آنجا شنیده‌اند یا تصور کرده‌اند. گاهی این داستان‌ها توسط مشاور سفر برایشان ساخته می‌شود.»

در پایان، به طرح "سازمان داستان‌مند" و اهمیت آن اشاره شد. این طرح به همراه دو پروژه دیگر یعنی "خانه داستان‌مند" و "مدرسه داستان‌مند" از ارکان اصلی طرح جامع "جامعه داستان‌مند" هستند. کارگاه‌های "داستان گردشگری" نیز بخشی از این پروژه‌ها و زیرمجموعه‌های طرح "سازمان داستان‌مند" محسوب می‌شوند و نقش مهمی در توسعه این دیدگاه دارند.

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.