تعداد بازدید: 98
زبان : فارسی

کارگاه خانه داستان‌مند

برگزاری کارگاه خانه داستان‌مند برای نوجوانان در بوتیک هتل مهربانو

تاریخ درج خبر : 1403/4/7
منبع : درون سازمانی

برگزاری کارگاه خانه داستان‌مند برای نوجوانان با همکاری شرکت زئوس و بوتیک هتل مهربانو|تیرماه 1403

در یک روز گرم تابستانی تیرماه، بوتیک هتل مهربانو میزبان کارگاه خانه داستان‌مند بود که با همکاری شرکت زئوس برای نوجوانان و خانواده‌هایشان برگزار شد. این کارگاه با بیان اصول اولیه داستان‌نویسی توسط مهدی میرعظیمی آغاز شد. مهدی میرعظیمی با زبانی ساده و جذاب، مراحل مختلف نوشتن یک داستان را برای شرکت‌کنندگان شرح داد. اصول داستان‌نویسی از جمله انتخاب موضوع و خلق شخصیت‌ها و فضاسازی تا ساختاردهی به داستان و نهایتاً به سرانجام رساندن آن، با مثال‌های جالب و قابل درک توضیح داده شد. حضور خانواده‌ها در این کارگاه باعث شد تا این مطالب به شکلی جذاب و تعاملی بیان شود، به گونه‌ای که همه افراد بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

پس از ارائه اصول داستان‌نویسی، مهدی میرعظیمی نکات مهم اخلاقی و درس‌های زندگی را در قالب‌ داستان‌های کوتاه و اتفاقات روزمره زندگی به نوجوانان و خانواده‌هایشان منتقل کرد. این بخش از کارگاه با استقبال شرکت‌کنندگان مواجه شد، چرا که داستان‌ها با زندگی روزمره و تجربیات واقعی حاضران هم‌خوانی داشتند و به آن‌ها این فرصت داده شد تا از زاویه‌ای جدید به مسائل نگاه کنند.

بخش پایانی کارگاه به نوجوانان اختصاص داشت. به آن‌ها فرصتی داده شد تا با استفاده از اصولی که آموخته بودند، داستان‌های کوتاه بنویسند. این بخش از کارگاه به نوعی تمرین عملی برای تثبیت مطالب آموزش داده شده بود. این فرصت نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس نوجوانان می‌شود، بلکه نشان می‌دهد که با کمی تلاش و تمرین، هر کسی می‌تواند داستان‌نویسی را یاد بگیرد و برای نوشتن قلم به دست گیرد.

شرکت‌کنندگان از این کارگاه به عنوان یک تجربه مفید و آموزنده یاد کردند و اظهار داشتند که این کارگاه به آن‌ها کمک کرد تا با دیدی تازه به داستان‌نویسی و اتفاقات روزمره زندگی نگاه کنند.

کارگاه خانه داستان‌مند نمونه‌ای موفق از ترکیب آموزش، خلاقیت و سرگرمی بود که توانست توجه نوجوانان و خانواده‌هایشان را به خود جلب کند و تجربه‌ای آموزنده و فراموش‌نشدنی را برای آن‌ها رقم بزند.

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.